Skip to main content

Trečiadienį Kaune prasideda 13-tas edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“. Šįmet jis skirtas garsui teatre. Festivalyje garso edukaciją ves ir Nacionalinio Kauno dramos teatro vadovas Egidijus Stancikas, kuris teigia, kad ištreniravus balsą gali neįtikėtinai pasikeisti saviraiška, išaugti pasitikėjimas savimi, o dėl to persimainyti ir visas žmogaus gyvenimas.

Pažadins balso galimybes

Festivalio „Nerk į teatrą“ metu vyks keliasdešimt dirbtuvių, bus rodomi 6 garso teatro spektakliai, tarp jų vokiečių, austrų, o įtraukiančiųjų dirbtuvių metu dalyviai net patys sudalyvaus spektaklyje.

Garsų pasaulio eksperimentatoriaus, kompozitoriaus Arturo Bumšteino sudėliota festivalio programa privers suklusti ir suvokti, kas yra garsas, kiek jame yra muzikos, informacijos, kiek tai atskleidžia žmogų kūrybiškumui. Kartu padės suprasti, kiek garse yra triukšmo, šiukšlių, kurios gali žmogų užteršti, nugręžti nuo kūrybiškumo.

„Jau trylika metų rengiant tarptautinį edukacinį festivalį „Nerk į teatrą“ man pačiam žavu, kiek teatras savyje turi paslapčių, kiek daug galima papasakoti garsais, koks garsas gali būti išraiškingas, teatrališkas, paslaptingas, paveikus!“, – kalbėjo pašnekovas.

E. Stancikas birželio 2 d. dirbtuvėse „Balsas kuria personažą“ pasidalins sceninės kalbos ir retorikos paslaptimis, mokys kalbos aparato pažadinimo ir įgalinimo, balso formavimo, taisyklingo kvėpavimo. Bus aiškinamasi, kaip panaudoti visą savo kūną ir jo galimybes (balsą, fiziką, veidą), kuriant vaidmenį įvairiuose žanruose, formose.

„Viskas prasidės nuo šešių balsių tarimo: a, e, ė, į, o, ū. Paskui aiškinsimės, kaip garsas, kurį aš įsileidžiu, mane atveria kūrybiškumui, saviraiškai bei kaip garsas, kurį aš išleidžiu gali kitus patraukti į kūrybiškumą”, – sakė E. Stancikas.

Praktikuodami spindi

Anot E. Stanciko, išugdžius taisyklingą kvėpavimą tampa žymiai paprasčiau save išreikšti, nes užtenka jėgos balse, kad būtum girdimas. „Norint būti suprastu, reikia būti girdimu. Pirmiausiai koncentruotis į tai, kaip sakau, o tik po to į tai, ką sakau. Pavyzdžiui, mokiniui bendraujant su mokytoju ugdymosi procese tai labai svarbu. Dera paruošti raiškos aparatą taip, kad nereikėtų abejoti, jog esu girdimas, pilnai suprantamas“, – pabrėžė aktorius.

Per daugybę darbo teatre metų pašnekovas įgijo didžiulį žinių ir praktikos bagažą, tad vos išgirdęs žmogaus balsą jis pastebi, kiek žmogus turi savyje įtampų, fobijų, pasitikėjimo savimi. Tada tampa aišku, kaip su juo bendrauti: drąsiai ir atvirai ar atsargiai, kad dar labiau neužvertum.

„Edukacijoje treniruojant žmones matau: jei taisyklingai daro pratimus, tuomet pajaučia kaip jo balsas suskambėjo, pasidarė netikėtai malonus. Žmogus suspindi! Tampa kaip sustyguotas instrumentas, jo vidus džiūgauja“, – džiaugėsi E. Stancikas.

Jis atkreipė dėmesį, kad suaugę žmonės dažnai turi psichologinių įtampų, kompleksų, tačiau pasitelkus specialius pratimus jie atsiveria taip, kad salėje net paskutinė eilė išgirsta. „Balsas tarsi įgauna sparnus, žodis tiesiog lekia!“, – tikino edukacijos vedėjas.

Suprasti teatrą

Pašnekovas džiaugėsi, kad festivalis „Nerk į teatrą“ turi nusistovėjusią publiką, kuri įvairiose dirbtuvėse auga kaip giluminio teatro suvokėja.

„M. K. Čiurlionis sakė, kad tyla yra naujos kalbos pradžia, tad šįmet festivalyje mokysimės tyloje išgirsti garsus, muziką. Absoliučios tylos nėra, ji pilna garso: ypač pavasarį, vasarą, net augalai skleidžia garsus, vibracijas, oho, kiek čia muzikos! Tikiu, kad edukacijos sudomins visus, nesvarbu, esi iš Vilijampolės, Šančių ar kito rajono – atėjęs į teatrą patenki į kitą pasaulį, kuris neregimas, bet tavo vaizduotę provokuoja“, – sakė E. Stancikas.

Skirmantė Javaitytė, publikuota www.kasvyksta.lt

D. Stankevičiasu nuotraukos

Jūsų atsiliepimas

Skip to content